Mitä on hyvä palveluliiketoiminta? Kilpailukyky

Kuinka paljon palvelusi erottuvat edukseen kilpailijoihisi nähden asiakkaittesi mielestä? Tämä ero määrittää palveluliiketoimintasi kilpailukyvyn.

Kun asiakas suosii ja suosittelee tiettyä palveluntarjoajaa kilpailusta huolimatta, ollaan kilpailukyvyn ytimessä. Asiakas luottaa palvelun tarjoajaan ja asiakaskokemus on ylivertainen.

Alla muutama esimerkki siitä, mistä luottamus syntyy:

  1. Vastuullisuus ja työturvallisuus ovat osa palveluprosessia
  2. Palvelut tuotetaan sovitussa aikataulussa tehokkaasti ja laadukkaasti sekä odotettu panos-tuotos-suhde saavutetaan
  3. Työn suunnittelu, työtavat, työntekijät ja laitteet erottuvat edukseen

Kilpailukykyä voi mitata

Me Deletellä tunnistamme, että olemme monessa asiassa hyviä, mutta ymmärrämme, että aina asiat voidaan tehdä vieläkin paremmin. Tavoitteemme on olla luotettavin ja tehokkain kumppani asiakkaillemme. Mittaamme kilpailukykyämme esimerkiksi NPS- ja vastuullisuusmittareilla. Näin saamme tietoa, jolla johdamme kyvykkyyttämme tuottaa palveluitamme. Saman tiedon avulla voimme verrata suorituskykyämme kilpailijoihimme nähden.

Suunnitelmallinen palvelu takaa asiakkaan mielenrauhan

Deleten kilpailukyky määräytyy sen mukaan, kuinka hyvin pystymme mahdollistamaan sujuvan arjen niin kotitalouksissa, kuntien infrastruktuurissa, rakennustyömailla kuin teollisuudessa. Parhaimmillaan tunnistamme ja ehkäisimme ongelmat jo etukäteen. Kun palvelumme on suunnitelmallista, asiakkaallamme on mielenrauha jo ennen kuin palvelumme itse suoritus alkaa eikä vasta palvelun suorituksen aikana tai sen jälkeen. Teemme palvelumme myös helposti ostettavaksi. Toimimme puhtaamman ja toimivamman yhteiskunnan puolesta.

Tämä blogi on ensimmäinen osa neljän artikkelin juttusarjaa hyvän palveluliiketoiminnan komponenteista. Kirjoittaja on Delete Groupin kaupallinen johtaja Juha Kettunen.

Kirjoita kommenttisi tähän:

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *