Mitä on hyvä palveluliiketoiminta? Työmenetelmät

Työmenetelmät, blogi

Se, miten hyvin yksittäinen työ suoritetaan, on muun muassa työn valmistelun, olosuhteiden, henkilökohtaisen sekä työryhmän osaamisen ja käytettyjen työkalujen summa. Henkilökohtainen osaaminen ja kokemus ovat tärkeitä elementtejä, mutta se, miten työryhmä valjastaa tämän osaamisen käyttöönsä ja millaisilla työkaluilla työ suoritetaan, ratkaisee valittujen työmenetelmien laadun ja tehokkuuden.

Hyvä palveluntarjoaja kehittää jatkuvasti palvelukykyään muun muassa rekrytoimalla, lisäämällä työntekijöidensä osaamista, hankkimalla palveluihin sopivimmat työkalut sekä erityisesti kehittämällä työmenetelmiä ja tapaansa toimia.

Tuotetun palvelun lisäarvoon vaikuttaa oleellisesti se kuinka hyvin palveluntarjoaja ymmärtää asiakkaan tarpeet. Yhtä oleellista on, että asiakas ja palveluntarjoaja yhdessä kehittävät asiakaskohtaisia työmenetelmiä. Molemmat osapuolet hyötyvät asiakaskohtaisesta tehokkaampien työmenetelmien kehitystyöstä. Yhteistyön syveneminen johtaa automaattisesti myös turvallisuuden ja vastuullisuuden paranemiseen osana prosessia. Työmenetelmien kehittäminen asiakkaan tarpeisiin yhdessä asiakkaan kanssa on hyvää palveluliiketoimintaa. Edellytyksenä on molemminpuolinen sitoutuminen hankkeeseen sekä yrityksissä sisäisesti että yhdessä.

Me Deletellä panostamme omaan työmenetelmäkehitykseemme ja henkilöidemme osaamisen lisäämiseen joka päivä. Puhumme osaamisen lisäämisestä emmekä koulutuksesta, sillä uudet teknologiat tai työmenetelmät on hallittava asiakkaiden kohteissa hyvinkin vaihtelevissa olosuhteissa. Parhaat saatavilla olevat teknologiat ovat työkaluja, mutta se miten ja missä niitä käytetään ratkaisee.

Kokemuksemme mukaan suurimmat edistysaskeleet asiakkaalle tuotetussa lisäarvossa tapahtuvat meidän ja asiakkaan yhteisissä työmenetelmien kehityshankkeissa silloin, kun ne kehitetään suoraan asiakkaan tunnistettuun tarpeeseen. Tällaisessa kehitystyössä huomioidaan tiettyyn työmenetelmään liittyvät asiat kokonaisuutena eikä keskitytä ainoastaan tekniseen toteutukseen. Niin asiakkaan kuin meidänkin on helppo nähdä saavutettu lisäarvo ja se on mitattavissa. Ensimmäisen yhdessä toteutetun kehityshankkeen jälkeen yleensä ainoa ongelma on valita useista vaihtoehdoista parhaat ja päättää missä järjestyksessä yhteistä työmenetelmäkehitystä jatketaan.

Kirjoita kommenttisi tähän:

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *