Intohimona asiakkuuksien kehittäminen

Delete Toni Mikola Intohimona asiakkuuksien kehittaminen

– Olen asiakkuuksien parantamisen työkalu, kertoo Deleten teollisuuspalveluiden kehityspäällikkö Toni Mikola. Hän on ollut Deletessä töissä jo vuodesta 1997 ja tehnyt monipuolisen työuran kentällä ennen nykyistä kehityspäällikön tehtävää.

Oma kiinnostus erilaisiin asioihin ja aito halu auttaa, ovat ohjanneet Mikolan tietä pesumiehen apupojasta kohti asiakkuuksien kehittämistä. Tätä työtä voi tehdä menestyksekkäästi silloin, kun ymmärtää sekä Deleten omia toimintoja, että asiakkaan prosesseja, ja osaa katsoa molempia ulkopuolisen silmin. Mikolan on nuoresta iästä huolimatta ollut Deletellä töissä jo yli 20 vuotta, hänen työkokemuksensa erilaisista teollisuusympäristöistä on ensiarvoista ja auttaa pääsemään mukaan keskusteluihin. Teoriapohja tuotantotalouden insinööriopinnoista on laajentanut asiantuntemusta yleisellä tasolla.

Nykyisessä tehtävässään Deleten kehityspäällikkönä Mikola on mukana asiakkuuden kaikissa vaiheissa. Sopimusneuvotteluissa hänen roolinsa on selvittää asiakkaan ongelmakohdat, sopia reunaehdoista, rakentaa molemminpuolinen ymmärrys toiminnoista ja eri toimintojen taloudellisista vaikutuksista. Asiakkaan kanssa yhteistyössä määritellään kriittiset sekä säännölliset tehtävät, jotta saavutetaan järkevä kokonaiskustannustaso. Sopimuksen jälkeen kehityspäällikkö toimii sopimuksen jalkauttajana käytäntöön, operatiivisen toiminnan laadunvarmistajana ja tukena, sekä keskustelijana kentän ja asiakkaan välillä.

Tehtyjen toimenpiteiden raportointi on tärkeä osa yhteistyötä, se auttaa löytämään kehityskohteita puolin ja toisin. Mikola on aktiivisesti mukana myös raportoinnin kehitystyössä ja raporttien läpikäynneissä asiakkaiden kanssa. Raportointi luo vuoropuhelua asiakkaan kanssa ja haastaa meidätkin miettimään kokonaistehokkuutta uudella tavalla. Lukuihin ja dataan on helppo tukeutua myöhemmin päätöksenteon yhteydessä.

-Kehitystyö aloitetaan aina omasta pesästä, ja vasta sitten kun oma toimintamme on parasta mahdollista, käännytään asiakkaan puoleen ja katsotaan mikä siellä toimii ja mikä ei. Avoin kommunikaatio on äärimmäisen tärkeää, sillä muuten havainnolliset ja raportoinnilliset tiedot eivät liiku eikä kehitystä tapahdu. Muutos on aina molemminpuolista, muistuttaa Mikola

-Emme tyydy siihen, että palvelu on myyty, vaan etsimme keinoja olla parempia joka kerralla. Meidän etumme on se, että vaativissa tehdasympäristöissä työnjohto on aina läsnä johtamassa työtä. Työnjohto toimii samalla myös tulkkina ylä- ja alatason, sekä asiakkaan ja meidän toimintojen välillä. Tällä toimintamallilla voimme varmistaa, että asiat tehdään kuten on sovittu, summaa Mikola Deleten käytännöistä ja jatkaa:

-Olemme iso valtakunnallinen toimija, jolla on nykyaikaiset laitteet, erinomainen ammattitaito ja liikkuvat resurssit. Tulemme usein kokonaisuutena muita toimijoita edullisemmaksi ennen kaikkea laadun ja toimitusvarmuuden kautta. Meillä on kokemusta eri kokoisista asiakasyrityksistä ja sitä kautta laajalti näkemystä kaikista teollisuuden toimialoista, joten meiltä kannattaa aina kysyä ehdotusta puhdistustarpeiden ratkaisemiseksi.

Kirjoita kommenttisi tähän:

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *