Mitä on hyvä palveluliiketoiminta? Käyttöaste

Hyvässä palveluliiketoiminnassa henkilöiden ja laitteiden käyttöaste on korkea. Aloilla, joissa kysyntä vaihtelee, tämä voi olla haastavaa. Yritykset, jotka onnistuvat ympäri vuoden pitämään käyttöasteen korkealla, ovat vahvoja. Jotta yritys onnistuisi tässä, se voi esimerkiksi vuokrata tarvittavia henkilöitä ja kalustoa kiireaikana tai optimoida palveluportfoliota tasoittamaan kysyntää jatkuvammaksi.

Palveluliiketoiminta perustuu usein erikoisosaamiseen tai -laitteisiin, joita tarvitaan suuria määriä tiettyyn aikaan vuodesta tai rajatulla markkina-alueella. Kun asiaa pohditaan lähemmin, esimerkiksi nykyisiin asiakkaisiin tai ydinosaamiseen peilaten, käyttöasteen tasaaminen vuoden ympäri ei välttämättä olekaan helppoa. Se, kuinka hyvin tämä kysymys ratkaistaan, seuloo jyvät akanoista useilla palvelualoilla.

Palveluntarjoajan näkökulmasta on helppo tarjota ratkaisua, jossa asiakkaat yksinkertaisesti muuttavat toimintaansa ja tilaavat töitä tasaisesti ympäri vuoden. Tästä hyötyisivät kaikki osapuolet. Paras osaaminen ja laitteet palvelisivat edullisemmin useampaa asiakasta, koska niiden ei tarvitsisi yrittää mahdotonta eli olla useassa paikassa samaan aikaan. Tavallisesti palvelun tilaaja näkee tilanteen kuitenkin eri tavalla ja hänellä on siihen omat hyvät syynsä. Näkökulmia onkin hyvä sovittaa yhteen, jotta voidaan toimia paremmin.

Deleten palveluiden kysyntä vaihtelee ja vaihtelun vaikutusten tasaamiseksi tehdään paljon töitä. Yllättävää kyllä tässäkin asiassa ratkaisun avain ovat ihmiset niin palvelutoimittajan kuin tilaajan puolella.

Tiivis yhteistyö on ratkaisu, jonka avulla voidaan siirtyä yksittäisten tunti- tai tonnihintojen viilaamisesta merkittävimpiin kustannussäästöihin. Se saadaan aikaan kokonaistehokkuutta parantamalla. Kun palvelukokonaisuudet ennakoidaan ja suunnitellaan yhteistyössä, on mahdollista saada aikaan kilpailukykyinen kokonaisratkaisu, joka samaan aikaan on asiakkaidemme hyödyksi ja nostaa meidän käyttöastettamme.

Me Deletellä parannamme jatkuvasti käyttöastettamme ja varmistamme näin kilpailukykymme. Me esimerkiksi kehitämme palvelukokonaisuuksiamme, koulutamme henkilöstöämme, käytämme vuorojärjestelyjä ja työajan tasausta sekä koulutettuja vuokrapalveluja. Tämän toiminnan ansiosta asiakkaamme saavat parhaan kokonaisratkaisun.

Kaiken avain ovat loppujen lopuksi meidän näkyvin käyntikorttimme – kentällä liikkuvat työntekijämme – ja heidän vastinparinsa asiakkaiden puolella. Hyvin suunniteltua ja ennakoitua palvelukokonaisuutta on ilo toimittaa ja vastaanottaa. Tyytyväiset työntekijät toimivat joustavasti, turvallisesti, tehokkaasti ja vastuullisesti.

Kirjoita kommenttisi tähän:

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.